Home / AKTUELNOSTI IZ STOMATOLOGIJE / Kako se liječi odontogena bol?

Kako se liječi odontogena bol?

Odontogena bol je svaka bol u području lica i usne šupljine čiji je uzrok zub (grč. odous = zub). Postupci liječenja odontogene boli zavise od uzroka. Ako je uzrok zubni karijes, liječenje je restorativno, što podrazumijeva čišćenje zubnog karijesa, zaštitu zubne pulpe i izradu ispuna. Kod traume zuba kao uzročnika odontogene boli, zbrinjava se traumatski zub, a najčešće je to endodontski zahvat i imobilizacija zuba.

Dentinska bol i preosjetljivost zuba liječe se zatvaranjem dentinskih tubulusa, čime se sprečava prenošenje vanjskih podražaja prema pulpi. Noviji pokušaji smanjenja preosjetljivosti dentina idu u smjeru remineralizacije i okludiranja otvorenih dentinskih tubulusa. Za te potrebe primjenjuju se preparati na bazi kalcij-natrij fosfosilikata koji imaju sposobnost brzog otpuštanja kalcija, fosfata, natrija i silikata te formiranja novog sloja na površini dentina koji zatvara otvorene dentinske tubuluse.

Pulpna bol, zavisno od stanja pulpe, može zahtijevati samo prekrivanje pulpe (direktno ili indirektno), ali i potpuno endodontsko liječenje zuba, što uključuje obradu, dezinfekciju te punjenje korijenskih kanala. Ponekad se endodontsko liječenje mora kombinovati i s endodontsko-hirurškim zahvatima.

U zavisnosti od  uzroka odontogene boli i zdravstvenog stanja pacijenta, stomatolog može preporučiti uzimanje analgetika, antipiretika ili antibiotika.