Home / AKTUELNOSTI IZ STOMATOLOGIJE / Zašto je važno pravilno žvakanje hrane?

Zašto je važno pravilno žvakanje hrane?

Žvakanje je primarni način razgradnje hrane na manje i lakše probavljive komade koji mogu jednostavnije proći kroz probavni trakt. Žvakanje hrane može se činiti jednostavnim i instinktivnim, ali način na koji to radite može uticati na zdravlje vaše usne šupljine i crijeva. Bilo da uživate u poslasticama ili se hranite zdravo, način na koji žvaćete mogao bi uticati na vaš ukupni užitak u obroku.

Žvakanje hrane pomaže tijelu dati signal da je vrijeme da pokrene probavne “motore”. Kada polako žvaćemo, tada našem tijelu dajemo vremena da pripremi sve sisteme potrebne za razgradnju i preradu hrane kroz probavni trakt. Isto tako, temeljno žvakanje hrane omogućava da apsorbujemo više hranjivih tvari.

A kako sve to utiče na opšte i oralno zdravlje? Brojna istraživanja sugerišu da su hranjiva prehrana i zdrava crijeva snažno povezani sa opštim zdravljem pa tako i zdravljem naših usta.

Što više žvaćete, to će vaša usta proizvoditi više sline, a to je važno iz više razloga. Za početak, ta slina sadrži probavne enzime koji oblažu hranu i olakšavaju probavu. Proizvodnja sline važna je za oralno zdravlje i na drugi način. Kada se slina oslobađa u našim ustima, ona pomaže “isprati” čestice hrane i bakterije sa zuba koje se zalijepe za naše zube tokom obroka, što može usporiti stvaranje plaka i zubnog kamenca. Adekvatna proizvodnja sline takođe igra veliku ulogu u remineralizaciji zuba, što pomaže u zaštiti od karijesa.

Kakvo je pravilno žvakanje hrane?

Prema studijama, hranu treba sažvakati oko 32 puta. Hranu koju je teže žvakati, poput odreska i orašastih plodova, potrebno je sažvakati do 40 puta po svakom zalogaju. Za hranu koja je mekša, kao što je pire krompir i lubenica, možete se izvući sa žvakanjem samo 5 do 10 puta. Evo nekoliko savjeta kako biste trebali žvakati hranu:

  • Prije svega, uzimajte male zalogaje onoliko koliko vam stane u kašiku ili viljušku.
  • Žvaćite zatvorenih usta, jezikom pomičući hranu s jedne na drugu stranu i lagano okrećući čeljust.
  • Žvaćite polako i ravnomjerno, i tako otprilike tridesetak zalogaja. Osigurajte da hrana u vašim ustima izgubi svu svoju teksturu prije nego što je progutate.
  • Pričekajte dok ne sažvaćete i progutate hranu u ustima prije nego što popijete tečnost. Pijenje previše tečnosti za vrijeme jela zapravo može usporiti probavni proces razrjeđivanjem enzima u tijelu koji razgrađuju hranu.

Dakle, način na koji žvaćemo hranu ipak nije nebitna i bezazlena stvar. Iako ovo zahtijeva prilagođavanje i promjenu  prehrambenih navika, ali na kraju taj će se trud isplatiti u vidu boljeg opšteg zdravlja i zdravlja zuba u budućnosti.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Scroll To Top