Home / AKTUELNOSTI IZ STOMATOLOGIJE / Značaj prevencije

Značaj prevencije

Iako je karijes veoma učestala bolest, savremena stomatologija ima efikasne načine kako ga i spriječiti i liječiti. Pojedinac je zadužen za provođenje preventivnih mjera, a stomatolog je tu da pojedinca poduči preventivnim mjerama i motiviše ga na njihovo provođenje te da djeluje na odgovarajući način ako one zakažu.

Najbolji način za sprečavanje karijesa je redovna oralna higijena, što podrazumijeva pranje zuba nakon svakog obroka u trajanju od oko tri minute, pri čemu se trebaju isčetkati svi zubi, posebno oni  bočni. Poželjno je da pasta za zube sadrži fluorid. Za čišćenje prostora među zubima koji su nedostupni zubnoj četkici potrebno je koristiti se  koncem za zube. Da bismo bili sigurni da samostalno, ovim preventivnim mjerama uspijevamo očuvati zdravlje vlastitih zuba, treba svakih od tri do šest mjeseci posjetiti stomatologa koji će zube temeljno pregledati i popraviti eventualno nastao karijes.

Nažalost, mnogi pacijenti, iako su svjesni da na zubima imaju karijes, tu činjenicu zanemaruju i ne odlaze stomatologu nastojeći se opravdati izjavama da ih ništa ne boli ili da su karijesi maleni. Takav stav je potpuno neispravan jer karijesi koji izvana izgledaju kao tačkica, ispod površine cakline zapravo mogu biti izuzetno veliki i duboki. Osim toga, lakše je liječiti manje karijesne lezije, nego čekati da se karijes proširi i da šupljine postanu velike, te se približe pulpi.  Duboki karijesi koji izazivaju infekciju pulpe, vrlo često zahtijevaju da se osim samog karijesa prilikom liječenja zuba ukloni i zubna pulpa, što cijeli proces liječenja čini složenijim, dugotrajnijim i skupljim. Endodontsko je liječenje zuba tada nužno kako bi se uklonio izvor infekcije i spriječio njezin prodor u čeljusnu kost. Redovne posjete stomatologu spriječiće neprimjećeno širenje karijesa, smanjiće eventualnu bol, te onemogućiti infekciju zubne pulpe.

IZVOR: zdrav-zivot.com.hr