Home / Zanimljivosti / Kako spriječiti slučajeve nesavjesnog liječenja?

Kako spriječiti slučajeve nesavjesnog liječenja?

Broj sudskih sporova po tužbama za nesavjesno liječenje iz oblasti stomatologije u SAD raste iz godine u godinu. Zato stomatolozi sada, više nego ikada ranije, moraju da preduzmu korake ka primjeni plana upravljanja rizikom da bi spriječili slučajeve nesavjesnog liječenja.

Mora se voditi precizna evidencija liječenja, pacijent mora biti u potpunosti informisan i mora uzeti aktivno učešće u procesu liječenja. Postupanje u skladu sa sljedećim jednostavnim uputstvima u velikoj mjeri će uticati na smanjenje rizika od tužbe za nesavjesno liječenje. Stomatolozi moraju razumjeti najosnovnije pravne termine da bi ograničili vjerovatnoću podizanja tužbe za nesavjesno liječenje protiv sebe.

Nemar je uobičajena kvalifikacija koja se iznosi u sporu za nesavjesno liječenje. Da bi dokazao nemar stomatologa, pacijent mora da iznese i dokaže četiri komponente krivice.

Prvo, mora se dokazati obaveza stomatologa da pruži pacijentu uslugu liječenja. Kada se takva obaveza utvrdi, druga komponenta koju pacijent mora da dokaže jeste da stomatolog tu obavezu nije ispunio. Treće, mora postojati povreda nanijeta pacijentu, oboljenje ili bolno stanje izazvano liječenjem. Konačno, neispunjenje obaveze liječenja mora biti u užem smislu uzrok povrede, oboljenja ili stanja pacijenta.

Veliki broj tužbi prosto iznosi kvalifikaciju prema kojoj stomatolog nije postupao u skladu sa standradima struke.Standard pružanja usluga liječenja jeste očekivan nivo njege koju bi pacijentu pružio kvalifikovan stomatolog . Važno je napomenuti da se standard odnosi na prosječnog stomatologa, a ne na specijalistu, niti na malobrojne vrhunske stručnjake.

Pacijent uvek mora biti informisan o sljedećim aspektima predloženog postupka liječenja: šta podrazumijeva predloženi tretman, koje su dobrobiti po pacijenta, koji su rizici predloženog tretmana, koji su alternativni tretmani, kakva je prognoza za izlječenje, koliki su troškovi tretmana.

Da bi pacijent dao pristanak, mora biti u potpunosti obavješten. Odnos sa pacijentima može biti unapređen kroz razgovor potreban za dobijanje informisanog pristanka, jer će pacijent dobiti racionalan uvid u to šta može da očekuje od datog tretmana.

Potrebno da stomatolozi vode preciznu i kompletnu evidenciju o svakom pacijentu, kao i dokumentaciju o pristanku svakog pacijenta, koji podrazumijeva njegovo razumijevanje predloženog postupka liječenja.

U slučaju da protiv njega bude podignuta tužba za nesavjesno liječenje, stomatolog će moći bolje da pripremi svoju odbranu ako je vodio računa o prethodno nabrojanim činjenicama.

Za stomatologe je takođe bitno da razumiju potrebe svojih pacijenata. Oni moraju uvijek imati na umu najbolje interese svojih pacijenata. Pacijenti mogu imati neka posebna stanja ili zdravstvene potrebe, ili mogu imati problema oko plaćanja usluga liječenja. Stomatolog može da predloži liječenje u fazama, da bi izašao u susret pacijentu, ili na drugi način obezbjediti povoljnije uslove plaćanja. Na ovaj način stomatolog će dodatno zadobiti povjerenje pacijenta.

Bilo bi dobro da stomatolog usvoji praksu pozivanja pacijenta telefonom nakon obavljanja neke invanzivne procedure da bi provjerio njegovo stanje. Ovo ne samo da doprinosi izgradnji povjerenja i unapređuje kvalitet njege, već obezbjeđuje pravovremeno upozorenje stomatologu u slučaju da pacijent osjeti neočekivane smetnje koje stomatolog može da sanira. Ako bi problem ostao neriješen, povećala bi se mogućnost za pokretanje spora.

IZVORdental-tribune.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Scroll To Top