Home / AKTUELNOSTI IZ STOMATOLOGIJE / Kada trebamo ići kod stomatologa, a kada kod ortodonta?

Kada trebamo ići kod stomatologa, a kada kod ortodonta?

Stomatolog i ortodont su doktori dentalne medicine koji su završili stomatološki fakultet i edukovani su za dijagnostifikovanje i liječenje stanja desni, zuba, jezika i usta. Ortodont nakon završenog studija stomatologije završava i dodatnu specijalizaciju ortodoncije.

Bol u zubima, propadanje zuba, popravljanje zuba i vađenje zuba može dijagnostifikovati i liječiti stomatolog. Isto tako stomatolog može liječiti i upalu desni, bolesti usne šupljine i oralne infekcije. Ukoliko postoji potreba, stomatolog će uputiti pacijenta ortodontu. Za neka područja poput ispravljanja krivog zagriza i zuba potrebno je obratiti se ortodontu.

Većina stomatologa bavi se onim što je poznato pod pojmom: opšta stomatologija.

Šta sve radi stomatolog?

• liječi zube (endodoncija),
  • vrši ekstrakcije zuba,
  • brine o oralnom zdravlju i oralnoj higijeni pacijenata,
  • liječi bolesti desni, kao što je gingivitisa,
  • propisuje terapije za liječenje,
  • analizira rendgenske snimke,
  • izvodi hirurške zahvate.
  • izbjeljuje zube, itd.

Ortodont je stomatolog koji se specijalizirao za ispravljanje nepravilnih položaja zuba i čeljusti i njegov rad obuhvata:

• dijagnostikuju i liječe neusklađene zube i vilice (malokluzija),
  • kreiraju plan liječenja i ispravljanja nepravilnosti,
  • utvrđuju i prate rast i razvoj čeljusti kod djece.

Preopručuje se da dijete posjeti ortodonta prije 7. godine života kako bi se utvrdilo postoji li potreba za ispravljanjem nepravilnosti.

Odrasla osoba sa nepravilnostima vilice ili zuba koje je potrebno poravnati, može preskočiti posjetu stomatologu te se direktno javiti ortodontu za pregled.