Home / AKTUELNOSTI IZ STOMATOLOGIJE / Oralne manifestacije osteoporoze

Oralne manifestacije osteoporoze

Oralne manifestacije osteoporoze ponedeljak

Osteoporoza je česta bolest savremenog čovjeka i najviše pogađa žene. S obzirom na to da se rani znakovi osteoporoze mogu prepoznati u usnoj šupljini, stomatolog je u prilici uočiti pacijente s osteopenijom i osteoporozom, upozoriti ih na mogućnost razvoja bolesti i uputiti dalje lijekaru.

Rani znakovi u usnoj šupljini koji mogu upućivati na osteoporozu su: rasklimani zubi, promjene i bolest parodonta, zubne proteze koje dobro ne priliježu zbog ubrzane razgradnje vilične kosti te poteškoće s hranjenjem i govorom.

Uoči li stomatolog neki od tih znakova koji bi mogli upućivati na osteoporozu, zbog diferencijalno-dijagnostičkih potreba treba načiniti stomatološko rendgensko snimanje, kako bi se utvrdila gustoća viličnih kostiju i tako eventualno utvrdio uzrok stomatoloških smetnji. Osim toga, povremeno rendgensko snimanje zuba za potrebe stomatološkog liječenja omogućuje praćenje promjena gustoće kosti tokom određenog vremena.

U uznapredovaloj fazi osteoporoza može dovesti do parodontne bolesti, gubitka zuba te ubrzanog nestanka alveolarne kosti. Zbog postupnog nestajanja alveolarne kosti, izrada i nošenje protetskih nadoknada postaju otežani, pojavljuju se smetnje u konzumaciji hrane i pića te pri govoru.

Bilo bi dobro kada bi pacijenti posjetili svoga stomatologa prije početka liječenja bisfosfonatima ili neposredno nakon početka liječenja, kako bi se stanje u usnoj šupljini zbrinulo te smanjila mogućnost razvoja osteonekroze vilice.

Izvor: zdrav-zivot.com.hr