Home / AKTUELNOSTI IZ STOMATOLOGIJE / Oralno zdravlje osoba s bolestima štitnjače

Oralno zdravlje osoba s bolestima štitnjače

Bolesti štitnjače su druga najčešća endokrinološka bolest savremenog čovjeka te imaju uticaj na usnu šupljinu i oralno zdravlje. Stomatolog rutinskim pregledom glave i vrata može uočiti određene simptome i imati važnu ulogu u otkrivanju i prepoznavanju poremećaja u radu štitnjače. U zavisnosti od stepena kontrole bolesti, stomatološko liječenje osoba s bolestima štitnjače može zahtijevati veće ili manje modifikacije.

Upale štitnjače (tireoiditisi) mogu biti bolne, a ta se bol može reflektovati u smjeru uha, čeljusti i potiljka pa o tome treba voditi računa prilikom diferencijalne dijagnoze zubobolje. Promuklost i otežano gutanje takođe mogu biti znakovi upale štitnjače.

Kada zbog hiperaktivnosti štitnjače na tkiva djeluje povećana količina njezinih hormona, govorimo o hipertireozi (tireotoksikozi). Kod osoba s hipertireozom može doći do osteoporoze koja zahvata i alveolarnu kost gornje i donje čeljusti. Osim toga, karijes i bolesti parodonta kod  tih se osoba brže razvijaju nego kod ostalih pacijenata, među ostalim i zbog smanjenog izlučivanja sline. Kod djece i mladih osoba s hipertireozom, čeljusti i zubi brže se razvijaju i niču, što može rezultovati ranijim ispadanjem mliječnih i pojavom trajnih zuba nego što je to uobičajeno. Antitireoidni lijekovi mogu te pacijente učiniti sklonim infekcijama te sporijem zacijeljivanju rana i ozljeda. Kod nekih se pacijenata može pojaviti osjećaj pečenja u usnoj šupljini.

Odrasle osobe s hipotireozom obično imaju povećan jezik, natečeno zubno meso i povećane žlijezde slinovnice. Osobe s hipotireozom takođe imaju povećan rizik za pojavu karijesa i parodontnih bolesti. Zacijeljivanje rana u usnoj šupljini može biti usporeno, a osjećaj ukusa promijenjen.