Home / AKTUELNOSTI IZ STOMATOLOGIJE / Vodič za sprovođenje stomatoloških intevencija za vrijeme trajanja pandemije COVID-19 – zubotehničke laboratorije

1. Zubotehničke laboratorije su ovlašćene da rade uz pojačane mjere opreza.

2. Zubne nadoknade, ortodontski aparati, okluzalni splintovi i sl., kao i sve što se koristi u toku njihove izrade mogu biti kontaminirani i potrebno je primijeniti standardne protokole čišćenja i dezinfekcije, odnosno sterilizacije.

3. Preporučuje se da se nakon rada u stomatološkoj ambulanti nadoknade, ortodontski aparati, okluzalni splintovi itd., kao i sve što se koristi u toku njihove izrade (otisci, zagrižajne šablone, okluzalni registrati itd.) očiste i dezinfikuju prije slanja u zubotehničku laboratoriju, a proceduru je potrebno sprovesti što je prije moguće nakon vađenja iz usta pacijenta.

4. Postupak slanja otisaka i protetskih radova u zubotehničku laboratoriju se sprovodi u skladu sa knjigom procedura stomatoloških ambulanti

5. Ukoliko nedostaju informacije o sprovedenom postupku čišćenja i dezinfekcije iz stomatološke ambulante, obavezno je ove postupke sprovesti u zubotehničkoj laboratoriji po prijemu, prije daljeg rukovanja.

6. U laboratoriji treba predvidjeti dio za prijem i dezinfekciju, gdje se primjenjuju standardni protokoli.

7. Osoba koja obavlja čišćenje i dezinfekciju u zubotehničkoj laboratoriji treba da ima LZO do završetka postupka.

8. Preporučuje se izbjegavanje kontakta pacijenta sa zaposlenim u zubotehničkoj laboratoriji.

Komora doktora stomatologije Republike Srpske je u saradnji sa Medicinskim fakultetom Univerziteta u Istočnom Sarajevu i Medicinskim fakultetom Univerziteta u Banjoj Luci, a u dogovoru sa Ministarstvom zdravlja i socijalne zaštite, izradila “Vodič za sprovođenje stomatoloških intevencija za vrijeme trajanja pandemije COVID-19”. Ovaj vodič nije standard ili protokol već sadrži preporuke, kao i opise obaveznih sigurnosnih i zdravstvenih mjera. Ove preporuke su po svojoj prirodi savjetodavne i imaju za cilj da pomognu u pružanju stomatoloških usluga u bezbijednim uslovima. Prilikom obavljanja stomatološke djelatnosti, obavezno je pridržavati se standarda i propisa koji su izdati od strane Vlade Republike Srpske, Ministarstva zdravlja i socijalne zaštite Republike Srpske i Instituta za javno zdravstvo Republike Srpske.