Medicinski turizam jedinstvena je kombinacija medicinskih i turističkih usluga. U suštini, radi se o uspješnom kombinovanju zdravstvenih tretmana i hotelskih i drugih usluga u turističkoj destinaciji. Danas, koncept medicinskog turizma razvio se korak dalje od klasičnog koncepta zdravstvenog turizma, toplica i SPA centara, čiji korijeni sežu daleko u prošlost. Pod pojmom medical tourism danas podrazumijevamo pružanje široke palete sofisticiranih i visokokvalitetnih medicinskih usluga. Danas medicinski turizam postaje unosan biznis i ubrzano se razvija u mnogim turističkim zemljama svijeta. Industrija medicinskog turizma vrijedna je 60 milijardi dolara godišnje, na svjetskom nivou, a ta vrijednost iz godine u godinu kontinuirano raste. Izvještaji iz Deloitteova centra za zdravstvene usluge iz 2012. godine navode kako se te godine više od 1,6 milijuna Amerikanaca uputilo u druge zemlje na korištenje nekog oblika medicinskog turizma.
Najveća prijetnja korištenja medicinskih usluga u drugoj zemlji za korisnika je moguća nesigurnost, odnosno mogućnost dobijanja neadekvatne zdravstene usluge u odnosu na očekivanu, tj. u odnosu na onu medicinsku uslugu koju bi korisnik dobio u svojoj zemlji. Ali istraživanja pokazuju da taj faktor ne uzrokuje pad ni stagnaciju medicinskog turizma, iz razloga što je prisutan trend sve veće standardizacije kvalitete medicinskih usluga na globalnom nivou, uz korištenje najnovijih znanja iz područja medicine, kao i najsavremenije tehnologije. Uostalom, brojni liječnici koji su zaposleni u klinikama u manje razvijenim zemljama, proveli su dio svog obrazovanja, dio radnog iskustva, te u sklopu individulalne edukacije u razvijenim zemljama. No to ne umanjuje potrebu za preciznim definisanjem standarda kvalitete u medicinskom turizmu na međunarodnom nivou, koja se pojavljuje kao potreba. Najpoznatija i najznačajnija svjetska organizacija koja se bavi praćenjem kvalitete i akreditacijom klinika koje pružaju usluge medicinskog turizma je JCI (Joint Commission International). Neke zemlje su osnovale vlastite institucije koje su zadužene za osiguranje kvalitete. Osim JCI, ostale najvažnije svjetske institucije koje se bave regulisanjem djelatnosti pružanja međunarodne zdravsvene usluge, a s ciljem osiguravanja sigurnosti i zadovoljstva korisnika medicinskog turizma pruženom uslugom, su i WHO (World Health Organization), ISQUA (The International Society for Quality in Health Care) i NCQA (Healthcare Quality Indicator) . Najpoznatije zemlje na svijetu na području medicinskog turizma su Tajland, Indija i Singapur. Najtraženije usluge na području medicinskog turizma na svjetskom nivou su dentalne i kozmetičke usluge, te kardiovaskularne i ortopedske usluge.
Jedan od najčešćih motiva za turistička putovanja u medicinskom turizmu je razlika u cijenama medicinskih usluga. Za neke korisnike, usluge u medicinskom turizmu predstavljaju jedinu mogućnost da se, u inostranstvu, dobije adekvatna medicinska usluga po prihvatljivoj cijeni. U nekim slučajevima, motiv za korištenje tih usluga je izbjegavanje dugih redova čekanja za medicinsku uslugu u domicilnoj zemlji, a kao motivi, još se navode i činjenica da standardno zdravstveno osiguranje u domicilnoj zemlji u pravilu pokriva osnovne zdravstvene usluge, a ne i one specifične, npr. na području estetske hirurgije.
Mnoge turističke agencije, u sklopu svoje ponude, nude osiguravanje smještaja turista prije i nakon estetskog zahvata ili oporavka. One su svojevrsni posrednici koji povezuju posjetitelje i klinike u kojima se obavljaju medicinski/estetski zahvati. Turističke agencije čine važan dio zdravstveno-turističke industrije za zdravstveni turizam, pošto omogućavaju pacijentima da učestvuju u takvoj vrsti industrije.
Primjetan je nedostatak ovakvih turističkih organizacija u BiH u cilju promocije i ponude zdravstvenog turizma koji u današnje vrijeme preuzima sve značajniju ulogu u revitalizaciji psiho-fizičkih sposobnosti čovjeka. One djeluje u razvoju individualnog pristupa klijentu sa zadaćom, koja u zdravstvenom aspektu obuhvata pomno odabranu mrežu vrhunskih zdravstvenih objekata: bolnica, klinika i poliklinika, međunarodno kvalifikovanih lijekara i stručnjaka, njege i popratnih objekata wellnessa, sve do organizacije putovanja, raznih transfera i smještaja. Jedna od brojnih primjera turističkih agencija za medicinski turizam u Europi je “Euromedical Tours” sa sjedištem u Velikoj Britaniji, koja nudi široki izbor medicinskih usluga, i to u destinacijama poput Belgije, Hrvatske, Grčke, Mađarske, Indije, Pakistana i Turske.
Izvor: Medicinski turizam – neki marketinški i etički aspekti