Home / AKTUELNOSTI IZ STOMATOLOGIJE / Kako sokovi utiču na naše zube?

Kako sokovi utiču na naše zube?

Skoro svakodnevno konzumiramo sokove, ali jeste li se ikada pitali kako sokovi utiču na naše zube?

Kada pijete sokove, šećeri koji su u doticaju s bakterijama u ustima stvaraju kiselinu koja napada vaše zube. I normalni sokovi i oni bez šećera sadrže vlastite kiseline, a oni takođe napadaju zube. Sa svakim gutljajem soka započinjete štetnu reakciju koja traje oko 20 minuta. Ako pijuckate cijeli dan, zubi su vam pod stalnim “napadom”.

Dva glavna efekta sokova na zubima su erozija i karijes.

Erozija započinje kada kiseline u bezalkoholnim pićima dođu u kontakt sa zubnom caklinom. Njihovo djelovanje je smanjenje površinske tvrdoće cakline.

Bezalkoholna pića, takođe mogu uticati i na sljedeći sloj, dentin, i tako nastaje karijes. Karijes se razvija tokom vremena kod ljudi koji redovno piju sokove. Dodajte tome lošu oralnu higijenu i na zubima može nastati puno oštećenja.

Prestanak konzumiranja sokova se nameće kao logično riješenje. Međutim, mnogi od nas jednostavno ne mogu odbaciti tu naviku, ali isto tako, postoje stvari koje možete učiniti kako biste smanjili rizik od oštećenja zubi.

Pijte umjereno. Ne konzumirajte više od jednog soka dnevno. I taj jedan napraviće dovoljno štete. Pijte brzo. Što brže pijete, manje vremena šećeri i kiseline imaju da oštete zube. Koristite slamku. To će vam pomoći zadržati štetne kiseline i šećere podalje od zuba. Nakon toga isperite usta vodom. Ispiranje usta vodom nakon pijenja sokova pomoći će vam da isperete preostali šećer i kiseline i spriječite ih da napadaju vaše zube.

Pričekajte neko vrijeme prije pranja zuba. Četkanje odmah nakon što popijete sok nije dobra ideja, pričekajte 30 do 60 minuta. Izbjegavajte sokove prije spavanja. Ne samo da će vas šećer vjerojatno držati budnim, već će šećer i kiselina imati cijelu noć da napadaju vaše zube.

Redovno čistite zube. Redovni pregledi uočiće probleme prije nego što se pogoršaju.

Bezalkoholna pića nisu zdrav izbor, ali su dosta popularna i fina. Ako već morate piti sokove, radite to umjereno i pritom zaštitite zdravlje svojih zuba. Možete manje oštetiti zube odabirom bezalkoholnih pića s nižim udjelom kiseline. Pepsi i Coca-Cola dva su najkiselija bezalkoholna pića na tržištu. Sprite i dijetalna Coca Cola neka su od najmanje kiselih bezalkoholnih pića (ali i dalje su prilično kisela).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Scroll To Top