Home / AKTUELNOSTI IZ STOMATOLOGIJE / Zdravom ishranom u trudnoći podržati zdravlje zuba

Zdravom ishranom u trudnoći podržati zdravlje zuba

Optimalno snabdjevanje novorođenčeta u razvoju sa svim važnim hranljivim materijama stvara osnovu za njegov zdrav razvoj. Naročito je važno snabdjevanje sa mineralima, vitaminima i bjelančevinama. Potreba za energijom se ne povećava u istom odnosu kao potreba za važnim hranljivim materijama.

Deviza da u trudnoći treba „jesti za dvoje“ je zastarjela. Puno je važnije da se kontinuirano uzimaju namirnice koje sadrže puno hranljivih materija, a to su: povrće, voće, mahunasto povrće, krompir, produkti od punog žita, posno mlijeko kao i riba. Ove namirnice sadrže u sebi puno željeza, folnih kiselina, joda i kalcijuma za kojima je povećana potreba za vrijeme trudnoće i dojenja. Evo nekoliko uputa:

1. Jedite i pijte namirnice/napitke koji sadrže šećer samo za vrijeme glavnog jela, a između toga nemojte uzimati zašećerene napitke i namirnice. Pri tome obratite pažnju na skriveni šećer koji se nalazi u grickalicama kao što su musli produkti, pahuljice za doručak, med, voćni jogurti i sokovi.

2. Namirnice bogate kalcijumom jačaju zubnu caklinu. Mlijeko i mliječni proizvodi kao što su jogurt, razne vrste sireva, a isto tako i brokula, kelj, komorač i orasi nalaze se na vrhu top liste zdravih namirnica. Ako uz to još želite i zdrav napitak, onda se poslužite mineralnom vodom koja je bogata kalcijumom i fluoridima.

3. Fluoridi koji spriječavaju karijes ne nalaze se samo u pasti za zube, nego i u namirnicama kao što su: so, crni i zeleni čaj, proizvodi od punih žitarica, morska riba kao i crno grožđe.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Scroll To Top