Home / AKTUELNOSTI IZ STOMATOLOGIJE / Apsces ili granulom zuba

Apsces ili granulom zuba

Apsces zuba  je upala zuba koja nastaje kao posljedica bakterijske infekcije. Najčešće se nalazi na vršku korijena zuba. Apsces zuba se još naziva i granulom zuba.  Do njega dolazi kada se infekcija iz zubne pulpe proširi na vršak korijena. Zubna pulpa je mekani, unutarnji dio zuba koji sadrži krvne žile, živce i vezivna tkiva.

Neliječnje upale dovodi do jakog bola, oticanja, bola na pritisak, nemogućnosti žvakanja i najčešći razlog javljanja stomatologu. Kada upala iz kosti probije kroz meko tkivo prema usnoj šupljini pojavljuje se fistula.

U slučajevima zubnog apscesa javlja se bol u zubu, a i samo žvakanje uzrokuje dodatnu bol. Kod određenih situacija se može javiti i oticanje žlijezda u vratu i obrazu, pa čak i groznica.

Još simptoma granuloma zuba:

• preosjetljivost na toplo i hladno
  • oticanje limfnih čvorova na vratu i ispod čeljusti
  • iznenadni neugodan zadah iz usta
  • zubna fistula
  • otečeno zubno meso

Ukoliko imate neke od simptoma zubnog apscesa važno je što prije posjetiti stomatologa. U slučajevima kada Vam stomatolog nije dostupan, a imate groznicu morate otići na hitnu pomoć. Pojava groznice može značiti da se infekcija proširila dublje u čeljust i okolna tkiva.

Kako bi se spasio zub, izbuši se mali otvor da bi se smanjio pritisak gnoja i bol. Koriste se antibiotici koje je vrlo važno piti kako bi se upala smanjila. Posebno u slučajevima kada se infekcija proširi na obližnje zube i čeljust.

Nakon toga pristupa se liječenju zuba kojim se nastoji eliminisati infekcija i spasiti zub. Postupak liječenja podrazumijeva otvaranje zuba, uklanjanje bolesnog tkiva i dezinfekciju, nakon čega se pune zubni kanali. Kada se apsces zuba uspješno liječi ovakav zub može trajati cijeli život.

U nekim slučajevima se infekcija zuba ponavlja i apsces zuba se zadržava. Tada se radi zahvat koji se naziva apikotomija zuba, on podrazumijeva odstranjivanje vrha korijena zuba i odstranjivanje inficiranog tkiva.

U rijetkim situacijama  ovaj postupak ne daje rezultate pa moramo pristupiti vađenju zuba.