Home / AKTUELNOSTI IZ STOMATOLOGIJE / Koje su kontraindikacije tretmana sa hijaluronskim filerima?

Koje su kontraindikacije tretmana sa hijaluronskim filerima?

Alergijske reakcije su svedene na minimum gotovo da ih nema, što zavisi od proizvođača hijaluronskog filera tj. koliko je on čist. Kontraindikacije se najčešće javljaju kod trudnica i dojilja, jer to je posebno stanje. Takođe pacijenti koji imaju autoimuna oboljenja, lupus, psorijazu nisu pogodni zbog svoje bolesti za tretman, kao i onkološki pacijenti i pacijenti sa akutnim i infektivnim stanjima.

Hijaluronski fileri se takođe ne preporučuju kod:

• Osoba koje imaju tendenciju da razviju hipertrofične ožiljke
  • Osoba koje imaju poznatu preosjetljivost na hijaluronsku kiselinu
  • Osoba mlađih od 18 godina
  • Osoba koje imaju infektivne ili inflamatorne procese na koži u predjelu regije koju žele da tretiraju

Tretman podrazumijeva injektovanje hijaluronske kiseline u kožu i traje oko 30 minuta zajedno sa pripremom. Priprema podrazumijeva dezinfekciju  kože,a nakon toga nanošenje  lokalnog anestetika u vidu kreme, koji na koži bude oko 15 minuta. Sam rad traje 10 minuta.

U cilju smanjenja rizika od neželjenih efekata, nedjelju dana prije tretmana treba izbjegavati neke lijekove, kao što su anti-inflamatori jer to može produžiti krvarenje. Poslije tretmana hijaluronskim filerima 12h ne treba nanositi šminku, narednih 7 dana izbjegavati izlaganje sunčevim zracima i visokim temepraturama, te treninge, bazen, saunu i sve što može da prouzrokuje bilo kakvu infekciju na koži.