Home / AKTUELNOSTI IZ STOMATOLOGIJE / Odnos na relaciji pacijent – stomatolog

Odnos na relaciji pacijent – stomatolog

Postoje mnogi razlozi zašto stomatolog želi okončati svoj odnos s nekim pacijentom, na primjer, preseljenje stomatologa ili prestanak rada, zatim pacijentovo odbijanje ili nemogućnost plaćanja stomatoloških usluga, međusobna netrpeljivost stomatologa i pacijenta, pacijentovo odbijanje da se složi s preporukama stomatologa, itd. Razlozi mogu biti potpuno opravdani, ali mogu biti i neetički. Kad razmišljaju o poduzimanju takvog koraka, stomatolozi bi trebali pažljivo razmotriti svoje motive I vidjeti da li je to u skladu sa etičkim kodeksom. Trebali bi biti spremni opravdati svoju odluku pacijentu, a ako je potrebno i trećoj strani. Ako je motiv opravdan, stomatolog bi trebao pomoći pacijentu u pronalaženju drugog odgovarajućeg stomatologa ili, ako to nije  moguće, trebao bi pacijentu dati odgovarajuću obavijest o prekidu pružanja usluga, kako bi pacijent mogao naći drugog stomatologa.

Ako motiv nije opravdan, na primjer, temelji se na rasnim predrasudama, stomatolog bi trebao nešto poduzeti da promijeni takav način razmišljanja. Mnogi stomatolozi, a posebno oni u javnom sektoru, često nemaju izbora u biranju pacijenata koje liječe. Neki pacijenti su nasilni i predstavljaju prijetnju sigurnosti stomatologa i službenog osoblja. Drugi se mogu opisati i kao odbojni zbog svojih asocijalnih stavova i ponašanja. Jesu li se takvi pacijenti odrekli svog prava na poštovanje i jednak odnos, ili se od stomatologa očekuje da poduzmu posebne korake prema izgrađivanju i održavanju terapeutskih odnosa s njima? Kod takvih pacijenata stomatolozi moraju uskladiti svoju odgovornost zbog vlastite i sigurnosti i dobrobiti svog osoblja, istovremeno vodeći računa o dobrobiti svojih pacijenata. Moraju pokušati pronaći načine na koje će dostojno ispuniti te dvije obaveze.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Scroll To Top