Home / AKTUELNOSTI IZ STOMATOLOGIJE / Resorpcija korijenova mliječnih zuba

Resorpcija korijenova mliječnih zuba

Resorpcija korijena je nestajanje korijena zuba uslijed aktivnosti različitih stanica (odontoklasta) koje ga razgrađuju. Za pravilno nicanje trajnih zuba, korijenovi mliječnih zuba moraju se resorbovati, a ostatak krune ispada. Resorpcija mliječnih zuba je fiziološki proces.

Za ovaj proces  postoji  više teorija. Neki smatraju da je početak resorpcije genetski određen, dok drugi misle da je uzrok pritisak koji nastaje zbog napretka trajnog zuba prema površini oralne sluznice. Tokom razvoja, zametak trajnog zuba smješten je lingvalno od mliječnog prethodnika. Poslije u toku rasta i razvoja zuba ti se odnosi mijenjaju i trajni zametak se sve više približava apeksu korijena mliječnog zuba. Tako, središnji  trajni sjekutić uzrokuje resorpciju mliječnog prethodnika, ali i resorpciju korijena bočnog mliječnog sjekutića,dok bočni trajni sjekutić uzrokuje resorpciju korijena svoga prethodnika i resorpciju korijena mliječnog očnjaka. Resorpcija mliječnih molara počinje interradikularno jer je trajni zametak smješten između korjenova. U toku rane faze izbijanja trajnih zuba resorbuje se kost koja ih djeli  od mliječnih prethodnika, a nakon što je kost resorbovana, slijedi resorpcija tvrdih tkiva mliječnih zuba.

Resorpcija mliječnih zuba nije kontinuirani proces. U fazi kada je resorpcija prekinuta na neko vrijeme može se stvoriti reparativno tkivo. Resorpcija mliječnih korijena počinje unutar jedne godine nakon završetka rasta zuba, a završava zavisno od skupine zuba i broju korijena. Kad je resorpcija završena kruna je slabo vezana za okolno tkivo a zub se klima i lako ispadne. Ispali zubić uzeće zubić vila i u zamjenu ostaviti nagradu.

IZVOR: Sonda