Home / Zanimljivosti / Kako možemo sami upravljati stresom i opustiti se?

Kako možemo sami upravljati stresom i opustiti se?

Usljed aktuelne epidemiološke situacije i njezinih posljedica na naše zdravlje, egzistencijalnu sigurnost, kao i brojna druga područja života evidentne su promjene na  psihičkom nivou.

Na psihičkom planu učestalije se javljaju osjećaji zabrinutosti, napetosti, nesigurnosti, potištenosti, ljutnje. Kako bismo se lakše nosili s ovim osjećajima i umanjili negativne posljedice stresa na naše  mentalno zdravlje možemo i sami primjeniti neke od  tehnika upravljanja stresom:

  1. relaksacijske tehnike koje obuhvataju različite oblike opuštajućih tehnika poput vježbi disanja, opuštanja mišića, autogenog treninga;
  2. meditacijske tehnike poput npr. tehnike transcendentalne meditacije
  3. kognitivne tehnike koje su usmjerene na sticanje kontrole nad svojim reakcijama na stres promjenom mišljenja, očekivanja, stavova i vjerovanja;

Vježbe disanja

Ljudi pod stresom jednostavno “zaborave” disati te dišu plitko i nepravilno. Vježbama disanja može se neutralisati ili barem umanjiti razorno djelovanje stresa. Mogu se ublažiti mišićna i psihička napetost, smanjiti krvni pritisak, šećer u krvi i holesterol.

Duboko disanje – Predlažemo da naučite i primijenite pravila dubokog disanja. Za ovu metodu samopomoći potrebno je usvojiti tehniku dubokog abdominalnog (trbušnog) disanja. 4-5 dubokih i pravilnih udisaja i izdisaja bitno utiče na smanjenje napetosti. Duboko abdominalno disanje donosi puno više kisika u pluća u poređenju s uobičajenim površnim disanjem. Na taj način se indirektno poboljšava cirkulacija i mozak dobija novu količinu “svježe” krvi obogaćene kisikom.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Scroll To Top