Home / AKTUELNOSTI IZ STOMATOLOGIJE / Koje su posljedice neliječenja karijes bočice?

Koje su posljedice neliječenja karijes bočice?

Karijes bočice je infektivna bakterijska bolest koju je možda najjednostavnije definisati kao svaki karijes koji se pojavljuje u prve tri godine djetetova života. Ne uoči li se dovoljno rano, taj oblik karijesa može ostaviti trajne posljedice koje neće biti vidljive ne samo kod  mliječnih, nego i kod trajnih zuba.

Mliječni su zubi izuzetno važni za normalan rast i razvoj kako samih čeljusti, tako i organizma u cjelini. Oni služe u probavnom procesu jer se njima odsijeca i usitnjuje hrana. Nedovoljno usitnjena hrana može otežati probavni proces u donjim dijelovima probavnog trakta, i na kraju  usporiti cjelokupan rast djeteta.

Mliječni zubi imaju fonetsku ulogu, jer učestvuju u pravilnom razvoju govora. Zbog gubitka prednjih zuba može doći do poremećaja izgovora suglasnika “f”, “s”, “v” i “z”, pa je govor djeteta nejasan i nerazgovijetan.

Kod uznapredovalog karijesa bočice razoreni zubi postaju potencijalni izvor različitih infekcija koje mogu stvoriti brojne popratne neugodnosti poput bola, krvarenja zubnog mesa, neugodnog zadaha i dr. Djetetu je nerijetko potrebno davati antibiotike, a posjeta stomatologu zbog svih pratećih simptoma može biti izuzetno traumatično iskustvo. Osim toga mliječni zubi čuvaju mjesto za pravilan postav trajnih nasljednika. Prerani gubitak mliječnih zuba može izazvati otežanu erupciju trajnih zuba, njihov nepravilan položaj u zubnom nizu te zbijenost zbog smanjenja dimenzija čeljusti neprimjerene za trajne zube.

Što je duže vrijeme između gubitka mliječnog zuba i uobičajenog vremena njegova ispadanja, stepen gubitka prostora biće veći.

Mliječni zubi imaju i svoju psihološku ulogu u razvoju djeteta. Ako su zubi opsežno razoreni karijesom, to na dijete nerijetko ostavlja određene psihološke posljedice koje se, u zavisnosti od djetetovog karaktera, mogu manifestovati ili povlačenjem u sebe ili pojačanom aktivnošću kojom dijete nesvjesno nastoji skrenuti pažnju sa svojih nedostatka na svoje vrline.

Karijes bočice je stanje čiji je nastanak u potpunosti moguće spriječiti te tako dijete, ali i roditelje lišiti neugodnih emotivnih i zdravstvenih poteškoća te potencijalnih financijskih troškova u budućnosti. Odgovornost je na roditeljima koji trebaju biti svjesni važnosti oralnog zdravlja vlastite djece, te im uz svakodnevnu oralnu higijenu  trebaju pružiti i odgovarajuću stomatološku zaštitu. Iako dijete i nakon karijes bočice može imati normalne trajne zube, ne treba zaboraviti kako je najbolje da zdravim i lijepim trajnim zubima prethode zdravi i lijepi mliječni zubi.