Upravljanje vremenom je vještina koja se uči i na kraju primjenjuje. Ona počinje sistematskom analizom dnevnih aktivnosti. U tu svrhu, važno je zaposliti nekoga ko će u vašoj ordinaciji posmatrati, mjeriti I bilježiti vaše dnevne aktivnosti, sve u svrhu mjerenja vremena koje se neproduktivno koristi. Stiven Kovej definiše produktivnost kao obavljanje više posla u kraćem roku. To što obavljate više posla ne znači da ga obavljate bolje. Raditi bolje znači postati produktivniji i to bi trebao da bude vaš cilj.
Jedan od načina na koji možete postati produktivniji je određivanje prioriteta za raspoloživo vrijeme i uklanjanje nepotrebnog. Ušteda vremena za 20% ekvivalentna je radu jedan dan manje u nedjelji.
Donosimo vam nekoliko elemenata koji utiču na produktivnost u ordinaciji:
- Neostvareni i otkazani termini.
- Ponavljanje istog posla zbog vaše loše tehnike ili tehnike zubnog tehničara;
- Zaturanje laboratorijskih radova; pogrešno arhiviranje rendgen snimaka i kartona.
- Kvarovi na opremi.
- Prazan hod između pacijenata.
- Nedostatak odgovarajućih instrumenata i materijala za rad.
- Neosposobljeno osoblje.
- Prekidi kliničkih postupaka radi javljanja na telefon i sl.; skidanje i ponovno stavljanje rukavica u toku kliničkog postupka.
- Trošenje više vremena nego što je potrebno zbog nepotrebnog perfekcionizma.
Svaki od ovih razloga smanjuje produktivnost, a zajedno frustriraju, smanjuju zaradu, iritiraju pacijente i uzrokuju loše međuljudske odnose. Razmislite ko će se ljutiti kada zakasnite 15 minuta – vaš pacijent, sljedeći pacijent u čekaonici, asistent i što je veoma važno vi!