Home / AKTUELNOSTI IZ STOMATOLOGIJE / Terapija nekarijesnih oštećenja zuba

Terapija nekarijesnih oštećenja zuba

U terapiji nekarijesnih oštećenja zuba najvažnije je prepoznati uzroke njihovog nastanka i ukloniti ih kako ne bi došlo do daljnjeg pogoršanja kliničke slike. Pored temeljnog kliničkog pregleda veoma važni su i podaci dobijeni od pacijenta, kako bi se definisalo šta je uzrok a što posljedica.

Nakon toga primjenjuju se neke od  terapijskih mjera:

1. preventivne mjere u ponašanju pacijenta kojima je svrha pojasniti, a potom i korigovati navike koje su dovele do oštećenja. Najčešće su to promjena načina prehrane, održavanja oralne higijene i izrada relaksacijskih udlaga. Ako postoje bolesti koje su dovele do postojećeg stanja potrebno je pacijenta uputiti na odgovarajuće liječenje.

2. preventivne mjere kojima se želi poboljšati sastav zubne strukture i svojstva sline. To se postiže sredstvima za remineralizaciju (preparati fluora, amorfni kalcijev fosfat, kazein fosfopeptid) bilo u kućnoj upotrebi ili u težim slučajevima u stomatološoj ordinaciji, te stimulacijom sline  žvakanjm žvakaće gume bez šećera. Tako stimulisana slina bogatija je puferima što pomaže u održavanju pH sline.

3. restorativni postupak

Odabir restorativnog postupka najčešće određuje veličina lezije, a restorativni postupak se izvodi zbog:

• nemogućnosti da se smanji napredovanje lezije uklanjanjem uzroka
  • estetske neprihvatljivosti
  • dentinske preosjetljivosti
  • jačanja zubne strukture i integriteta zuba s obzirom na dubinu i veličinu lezije