Home / ZANIMLJIVOSTI / Oralna higijena / Bonton u stomatologiji – vodič za pacijente

Bonton u stomatologiji – vodič za pacijente

A young man in a dental chair

A young man in a dental chair

Poznavanjem bontona i pravila pristojnog ponašanja u specifičnim okolnostima moguće je izbjeći nesporazume, probleme i neugodnosti. Bonton u stomatologiji uključuje sva već dobro poznata i opšte prihvaćena pravila ponašanja, ali sadrži i određene posebnosti koje je dobro usvojiti i primjenjivati.

Kašnjenje

Na termine dogovorene za posjetu stomatologu treba dolaziti na vrijeme, a neki će reći da je bolje doći i nešto ranije, pa pričekati. U mnogim se stomatološkim ordinacijama pacijenti naručuju u odgovarajuće termine koji garantuju optimalnu organizaciju posla. Kašnjenje remeti planirani raspored i stvara stres. Zavisno od organizacije rasporeda pacijenata, u tim će ordinacijama zbog kašnje­nja jednog pacijenta s planiranim početkom zahvata kasniti i svi oni nakon njega, a raspoloživo vrijeme stomatologa za pacijenta koji kasni biće skraćeno. Uoči li pacijent da će kasniti na dogovoreni termin, pristojno je nazvati stomatološku ordinaciju i obavijestiti stomatologa o kašnjenju. U tom slučaju stomatolog ima priliku pokušati reorganizovati raspored pacijenata na optimalan način.

Naravno, i stomatolog može kasniti. Razlozi za to mogu biti različiti: od toga da se nešto zakomplikovalo s pretho­dnim pacijentom pa se zahvat odužio, preko tehničkih razloga (npr. neispravnost stomatološke opreme), pa do brojnih drugih razloga čiji se uzrok može nalaziti i izvan stomatološke ordinacije. Za to treba imati razumijevanja. Ako je pacijent ograničen raspoloživim vremenom i ne može dugo čekati, o tome treba obavijestiti stomatologa i pronaći alternativni termin.

Odjava i promjena termina

Ako pacijent iz bilo kog razloga ne može doći u dogovoreno vrijeme, o tome treba što prije obavijestiti stomatologa, odnosno odjaviti posjetu i po potrebi dogovoriti novi termin. Termin treba odjaviti dovoljno rano (najkasnije 24 sata ranije) kako bi u oslobođeni termin mogao doći neki drugi pacijent. Nedolazak u dogovoreni termin bez njegove prethodne odjave smatra se nepristojnim, te izrazom nepoštovanja stomatologa i njegovog vremena.

Izvor: zdrav-zivot.com.hr

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Scroll To Top