Home / ZANIMLJIVOSTI / Oralna higijena / Značaj održavanja oralne higijene

Značaj održavanja oralne higijene

Oralno zdravlje je bitan dio opšteg zdravlja i od primarnog je značaja za funkcionisanje i kvalitet života.

Dobra higijena usta i zuba utiče na prevenciju mnogih oboljenja koja često nisu vezana samo uz usnu šupljinu. Najčešća oboljenja usta i zuba kao što su karijes i parodontalne bolesti posljedica su loše oralne higijene . Adekvatna oralna higijena  čuva zdravlje zuba i cijele usne šupljine, ali i udaljenih organa kao što su srce i krvni sudovi, bubrezi i zglobovi. Pacijenti sa uznapredovanom parodontozom izloženi  su dva puta većem riziku od srčanog udara u odnosu na ljude koji imaju zdravo zubno tkivo. Očuvanje i unapređenje oralnog zdravlja bitan su preduslov za prevenciju nastanka oboljenja. Ova međusobna veza znači da loše zdravlje usne šupljine utiče na cjelokupni organizam, ali i obratno.

Karijes je danas najraširenija bolest naše civilizacije. Glavni uzročnici su bakterije i navike u ishrani, koje omogućuju da se bolest razvije. Prevencija karijesa i parodontalnih bolesti podrazumijeva pravilno i redovno pranje zuba i usne šupljine, uz redovne posjete stomatologu. Na raspolaganju postoje brojna sredstva za održavanje oralne higijene, a dostupna su i sredstva za fluorizaciju. Glavni cilj četkanja zuba je uklanjanje plaka. Potrebno je i ukalanjanje dentalnog plaka iz interdentalnih prostora (zubnim koncem ili interdentalnom četkicom), uz povremenu upotrebu tečnosti za ispiranje usta.

Osnovni koraci oralne higijene su:

• temeljito četkanje zuba 2-3 puta dnevno
  • čišćenje interdentalnog prostora
  • četkanje jezika
  • uravnotežena i pravilna prehrana, uz minimiziranje grickalica između obroka
  • posjeta stomatologu svakih 6 mjeseci

Prevencija svih oralnih bolesti je sigurnija i jeftinija metoda u poređenju sa bilo kojom metodom liječenja.